Op de fiets van Kaatsheuvel naar Griekenland - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu Op de fiets van Kaatsheuvel naar Griekenland - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu

Op de fiets van Kaatsheuvel naar Griekenland

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda en Jan

21 April 2019 | Nederland, Kaatsheuvel

Hallo familie,vrienden en kennissen.

Zoals de meesten van jullie wisten hebben we na onze reis naar Santiago de Compostela in 2017 ( die fantastisch was) besloten om weer een nieuwe reis te gaan maken en wel naar Griekenland. In aanvang wilden we dat in 2018 gaan doen maar door alle omstandigheden waar we in terecht kwamen zijn we 10 maanden in Limburg beland bij Camping het Bakhuis, in Wijlre. We hebben bij Ilona en Bert een fantastische , bijzondere tijd gehad met heel fijne ervaringen, van alles gedaan van fietsen, wandelen, luieren, maaien , toiletten en douches verzorgen, terras draaien, klussen op de boerderij etc maar vooral een kei fijne, maar ook heftige tijd gehad met Ilona en Bert en hun familie. Een tijd met heel veel plezierige, intense, warme herinneringen!!
2018 was een jaar van heftig afscheid van mijn vader en van Jan zijn ‘vader’ , loslaten van mijn grote vriend Ruben en andere belangrijke mensen die ons, mij lief zijn.Dit konden wij doen door dichterbij huis te blijven en op en neer te gaan als dat nodig was.
Nu zijn we zover dat we ondanks de zorgen die er thuis ook nu zeker zijn ,om toch ook ons eigen plan op te gaan pakken.

Het eerste plan was met de sleurhut naar Griekenland maar werd bijgesteld naar op pad met onze stalen ros.
In aanvang werd het met de fiets naar Venetië en dan per ferry naar Igouminitsa ( Griekenland) en daar rondreizen en als het kon terug vanuit Venetië op de fiets naar Kaatsheuvel.

Toch ook gaandeweg de voorbereiding de info die we opdeden bij ervaren fietsers, europafietsers is het besluit genomen om vanaf Kaatsheuvel via Limburg, de Vennbahn, doorsteken naar Remagen aan de Rijn, de gepijlde Rijnroute op te pikken.
We zullen dan richting Bodensee gaan en via de Splugenpass naar Italië door reizen . Vervolgens zullen we via Bergamo naar Venetië fietsen.
In Venetië is tot nu toe de bedoeling om daar de kustroute langs Kroatië te nemen en via Bosnië Herzegovina en Albanië ,het vaste land van Griekenland te bereiken. In Griekenland heroverwegen we opnieuw hoe verder.
Nou een heel leuk plan, waar we steeds ruimte in hebben om te veranderen, bij te sturen afhankelijk hoe het gaat, wat we tegenkomen.
Centraal is veiligheid ‘en we willen het fijn hebben, genieten dus we gaan zien wat het brengt.
Wij wensen jullie allemaal een goede zomer toe en volg ons als je zin hebt
Lieve groeten van ons Jan en Yolanda

• 02 April 2024 - 23:17

Ingrid Brands:

Beste Yolanda en Jan,

Ik lees jullie avontuur met veel interesse , dit omdat ik volgend jaar vanaf Sprang Capelle nnar Skiathos wil gaan fietsen

Ik heb het idee om via de Reitsma route naar Venetie te fietsen dan de boot op naar Igoulemetsa en dan... naar Volos gte fietsen

Wat zijn jullie ervarigen

Oh wat zou ik graag eens met jullie in contact komen

Vriendelijke groet

Inrid Brands