Tour Frankrijk Spanje op de fiets - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu Tour Frankrijk Spanje op de fiets - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu

Tour Frankrijk Spanje op de fiets

Blijf op de hoogte en volg Yolanda en Jan

28 Juni 2022 | Nederland, Kaatsheuvel

Zondag 26 juni 2022

Het is zover, we gaan!!

Na de mooie toer naar Griekenland in 2019 hebben we net als iedereen lang moeten wachten om aan deze “ geplande” toer te kunnen beginnen. Het corona verhaal bepaalde ook voor ons dat het ons beter, veiliger leek om te wachten.

De wachtstand werd overbrugd met een mooie tijd in Limburg. We hebben ‘t daar bijzonder goed gehad. Veel gewandeld, gefietst, geklust.

fijne mensen leren kennen, heel bijzonder!!

gewoond in caravan, bakhuis, prive huis, vakantiehuis roept u maar[e-1f923][e-1f609].

Nu zijn we zover dat we aan een nieuw avontuur gaan beginnen: een toer op de fiets richting ‘t zuiden. Planning: We gaan via Limburg ons plekje ,naar de Vennbahn, de Groene weg op naar Zuid- Frankrijk, Spanje in via de route Girona-Sevilla ( onbegrensd fietsen naar Andalusie )daarna afhankelijk hoe ‘t gaat niets moet alles mag richting Route de la Plata.

De aanloop naar deze reis ging niet helemaal zoals gepland en bedacht . Insiders weten dat[e-1f609]. Het inpakken zelfs kostte compleet andere tijd, energie. Heel bijzonder na alle andere ervaringen. We hadden plots ruimte over, hoe bizar kan het zijn in 8 fietstassen en bagage zak plek over…. Check, check we konden er niet meer van maken. Ik had geluk er kon een extra setje mee, haha. Toen we de dag voor vertrek onze mio aantroffen zonder de geplande routes waren we bevestigd dit wordt een andere reis. Bleek door internet gedoe , fijn al die moderne technieken he Wat is kaartwerk dan toch gemak zeggen de mutsen van 63 en 62[e-1f923][e-1f923]gelukkig met goed internet de hele handel in een handomdraai er weer op, gelukkig. Top Jan!! Mijn eeuwige steun en oplosser.

Zondag 9.30 we zijn er klaar voor en klaar mee, de laatste dingen gedaan in de Slingebeek. We worden gegroet, toegesproken en bemoedigd om te gaan. Na afgelopen dagen nog meerdere mensen gedag te hebben gezegd, wellicht hadden we nog meer mensen willen en moeten groeten , hopelijk volgen die ons nu via deze site[e-1f609]

Uitgezwaaid door Elly, Henny, Raquel, Conny, Marie-therese ,Guustaaf, Mirella, Corrie en Bas, Moniek, Vigo en Suze, , via via groeten van allerlei lieve mensen ,appjes, mailtjes en hopelijk niemand vergeten, dank je wel!!

Vergezeld van worstenbrood, eierkoeken ( Jan zijn mdr heeft haar honneurs laten overnemen, ook zij net als louis ,ons pa met jouw rugzak gedicht op zak,en ma fietsen mee op onze schouders)met een kompas toegevoegd aangevuld door reisboedhas in de tas geven we met droog, wat grijs weer de aftrap richting Tilburg om daar langs het Wilhelminakanaal richting Weert te gaan. Lichte wind op kop.

Het afscheid was bijzonder vreugdetranen maar ook bezorgdheidstranen , verdrietige tranen deze reis… loslaten, gaan , klopt maar toch!!!

We zijn in aanvang nog druk pratend samen , wennen aan weer op de fiets met bagage, opletten , op tijd roepen links, rechts etc en onze gevoelens delen die zojuist binnenkwamen…er piept nog iets aan de fiets, effe checken ok,

langzaam aan wordt ‘t stiller en komt er oog voor andere zaken.

Tilburg door langs Wilhelminakanaal passeren we een roeiwedstrijd en voegen er meer fietsers vice versa, oh ja dat is op pad!!!

We rijden langs het kanaal, een goed fietspad, rustig al in de wereld van groen, bossen, weidsheid, jonge eendjes en mooie bloemen allerlei kleur!! Ik ga de mooiste proberen te plukkken spreek ik met Jan af (de vorige reis de wijze tip van Elly, gekoppeld aan Veldhuis en Kemper[e-1f44d][e-1f618]) Deze woorden ga ik

proberen om , om te zetten in daden!!

Bij Oirschot onze eerste stop koffie met worstenbroodjes ( ze smaken heerlijk Mirella!)

dit voelt als weer wennen maar ook heel herkenbaar tegelijk, hopelijk volgen er nog velen zo.

We vervolgen onze route rond Eindhoven, na wat zoek en cirkelwerk is de weg herpakt. We passeren prachtige bossen , heiden en plots staan we midden op een dorpsfeest in valkenswaard, een enorme drukte , terrasjes vol, muziekgroepjes, zanggroepen echt gezellig. We lopen met onze meuk door de drukte en plots is t weer stil.

We passeren na de lunch ,vennen gevuld met prachtige witte lelies , dotterbloemen en een verdwaalde vluchtende eekhoorn op de fietspad, oeps, hij weet gelukkig een veilig plekske te vinden.

Rond 17.00 arriveren we in Weert , vinden er een goed hotel met heerlijke douche de kers op de taart. Ook daar een gezellig optreden van een zangeres met band op een ander terras. De zomer is begonnen.

We landen… lekker glas wijn ,toasten op een hopelijk bijzondere reis samen die we aan gegaan zijn nu.[e-2764]️[e-1f340][e-1f389]

maandag 27juni

Goed geslapen, goed ontbijt op naar Limburg, doel afscheid nemen, bijpraten met Ilona en Bert, Tiny en Wiel onze thuis van de afgelopen 4 jaar!!

Deze dag is een toer van vooral zoeken naar de weg, wegomleggingen, hobbels en bobbels, het ritme komt niet vandaag.

Na Weert al snel op knooppuntroute een wegomlegging.De werkman is vriendelijk en zegt jullie kunnen en mogen erdoor hoor, pas op voor de gaten, goeie reis[e-1f44d]Stukje verderop worden we door 3 man de weg ontzegd , hier mag je niet langs…we kijken en kiezen eieren voor ons geld en vervolgen onze zoektocht terug naar de route. In Belgie wederom wegomleggingen. Bij Thorn belanden we op een super de luxe resort, rondjes rijden is leuk met het zicht op de Maas maar na 2x moet er wat gebeuren toch!! Thorn is overigens wel de moeite waard hoor!! Bij Born wordt t weer een zoekplaatje, we belanden op enorm industrie terrein klem tussen de A2 en het Julianakanaal, uiteindelijk komen we via omweg aan t kanaal, gelukkig. Smal ,slecht weggetje, er is gemaaid maar de takken op ooghoogte moeten nog gesnoeid denk ik, dat is wat mij betreft wat minder nu , ok gas erop! Plots een Heras hek dwars over de weg , einde pad…. Stoel staat klaar om je te bezinnen denk ik ….. nou dat wordt dus dezelde route terug om daarna op een doodlopende weg te belanden die eindigt in het veld. Een auto die dezelfde route had bedacht keert onverrichter zaken om. Wij natuurlijk te voet met stalen ros door ‘t groen een stuk schuin omhoog naar de weg boven ons. Ja je moet wat he om vervolgens een nieuwe poging te doen in dit mooie bewegwijzerde kikkerland. Het weer is grijs , de wind komt, lucht betrekt rondom Chemelot met vanaf 15.00 flink regen, schuilen , wachten dubben , toch weer door met uiteindelijk een slaapplek in Valkenburg. Gelukkig na 85 km Hotel Janssen, vriendelijke mensen fijne kamer, goede douche. We zullen 2 nachten blijven even tijd in ONZE oude woonomgeving!!

Fiets gaat een enorm stijl, slippery baantje af de kelder in, passen en meten er staan nl nog 2 gestrande vehicles te druppen. Prima zo.

Na een lekkere hap en fijne douche worden we opgepikt door Ilona en Bert op naar de koffie met Tiny en Wiel, fijn om in Epen te zijn en bij te kletsen. Gezellig!!!

Tevreden en voldaan ons bedje in op naar een mooie zonnige rustdag rond Valkenburg

Dinsdag 28 junI

Een super , heerlijk goed ,verzorgd ontbijt. Zo mooi in een heerlijke tuin omringd door groen, bloemen, paars teinten en blije vogels Een echt cadootje, we genieten en voelen rust

tijd voor t opstarten van wat ik zojuist geschreven heb. Jan laat zijn horloge even repareren die ‘t bij vertrek ook nog begaf… jaja soms loopt t effe niet he.Veel mensen vroegen of ik weer ging schrijven ?? Nou hier was het eerste verslag dus hopelijk volgen er nog velen….

• 28 Juni 2022 - 13:23

Diny:

We wensen jullie samen veel succes en weer een prachtig reisavontuur toe! Fijn om jullie verslag te lezen, het zal een lange trip zijn, belangrijk om er vooral van te genieten en verder: Carpe Diem!
    Veel lieve groetjes uit Drunen, van Henk en Diny.

• 28 Juni 2022 - 13:36

Jan En Marian Van De Wiel.:

Jolanda en Jan,leuk om te horen dat jullie weer op de fiets vakantie vieren. Wij zijn net terug van de Peloponnesos plaatsje Stoupa. 1 Augustus vertrekken wij weer naar Lesbos voor 8 weken. Leuk dat wij jullie weer kunnen volgen. Wiij wensen jullie veel fiets plezier. Groetjes van Jan en Marian.

• 28 Juni 2022 - 14:07

Fam. Konings:

Veel succes en een goede reis maar vooral ook veel plezier en geniet er van samen!

• 28 Juni 2022 - 14:59

John :

Dag Jan en Yolanda heel veel plezier en dat jullie maar super mooie momenten mogen maken ik vind het super ik mee mag liften via jullie verslag van jullie belevenissen
    Gr John en Anette

• 28 Juni 2022 - 16:52

Nel En Ton Van Der Geld:

Hoi Jan en Jolanda, de tocht is begonnen. Veel fietsplezier. Wij blijven jullie volgen.

• 28 Juni 2022 - 17:33

Bert En Wilma:

Wij wensen jullie een mooie en veilige reis bert en wilma

• 28 Juni 2022 - 17:56

Sofia Leonidas En Euaggelos:

Veel succes,goede reis en veel plezier samen

• 28 Juni 2022 - 17:57

Monique :

Jan en Yolanda,
    We willen jullie een hele fijne fiets reis wensen.
    Met al het mooi’s en bijzonders dat jullie gaan zien.
    Fijn dat het weer zover is en we volgen jullie verslagen fijn dat dat op deze manier kan.
    Veel liefs Toon en Moniquexxx

• 28 Juni 2022 - 21:47

Wilma En Hans:

Jan en Jolanda,
    Heel veel fietsplezier, geniet ervan samen er is veel moois te zien onderweg.
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes Wilma en Hans.

• 29 Juni 2022 - 06:36

Kitty:

Heel veel fiets plezier en misschien tot in spanje

• 29 Juni 2022 - 09:50

H.Verwiel:

Hoi Jan en Jolanda

Een leuke, fijne en veilige reis toegewenst

Harrie en Mieke

• 29 Juni 2022 - 16:26

Jetta & Melina :

Heyy lieverds, leuk om jullie verslag weer te mogen volgen. Heel veel succes nogmaals, geniet van alles, en van elkaar, veilige kilometers en ben benieuwd naar het volgende verslag. Groetjes Jet & Melina xxx

• 29 Juni 2022 - 18:21

Elly:

Hallo schatjes
    Wat kan je toch mooi schrijven .
    Fijn om weer mee te lezen in jullie reis verslag echt bijzonder .
    Veilige km zorg goed voor elkaar en idd die mooie bloemen groeien aan de rand maar ben voorzichtig he .
    De mooiste bloem die heb je al

• 29 Juni 2022 - 22:31

José & Ad:

Jan en Jolanda,
    Wat fijn dat we weer mee mogen genieten van jullie fietstocht.
    Nu allerlei zaken afgerond zijn is het er dan toch van gekomen.
    Wij wensen jullie een velige tocht en veel succes met jullie reis.

• 30 Juni 2022 - 14:48

Ilona En JBR :

Jammer dat we elkaar de laatste jaren NIET hebben kunnen ontmoeten !!
    Goede fietsreis gewenst en natuurlijk véél sterkte uit ‘t wonderschone Wolluk èn we bewaren goede herinneringen aan de steun die we van Jolanda hebben gehad !!

Lieve groeten en wie weet tot ooit !!