Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Torralba de los Frailes, Spanje van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Torralba de los Frailes, Spanje van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu

Jan en Yolanda op de fiets

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda en Jan

19 Juni 2017 | Spanje, Torralba de los Frailes

11e verslag
14 juni 2017 dag 31
Carcabelos. Barbadello 95 km totaal 2785 km
Op tijd op het wordt een pittige dag met een paar aardige toppen. Het is al vroeg zonnig.
Prachtig mooi berggebieden, druivenrassen en vele oude dorpen. Dorpen die zijn blijven stilstaan in de tijd maar ook een enorme commercie die zichtbaar is.
22 jaar geleden was er weinig , een bakkertje en minimarkt,nu auberges en cafeetjes, drukte. Mooi maar ook jammer. We zien enorm veel lopers en stik veel mtb ers . De loper is weinig alleen in dit deel van de camino.
Vandaag staan er 3 echte klimmen op ons kaartje. We komen ook door Vela de valcarce waar we mooie herinneringen hebben 22 jaar geleden. Het was toen erg slecht weer, een auberge met alleen wat koud water, 1 café waar we konden eten met een man of 16 toch heerlijk aten, dat wat er was. Nu is het onherkenbaar, vele winkeltjes, slaapplekken etc. Jammer van ook een enorme hoeveelheid snelweg die door het prachtige gebied is aangelegd. Kei hoog boven ons over enorme bruggen op enorme betonplaten... knap bedacht maar foeilelijk.
Het klimmen is gestaag met een paar flinke uitschieters, gelukkig kan ik blijven draaien . Lopen wat er ook een aantal doen is geen optie. Met die hitte die fiets met tassen is dan erg zwaar en lastig.
Op tijd stoppen, drinken en eten is wat de klok slaat. Jan stemt af op mij probeert achter mij te rijden en anders te wachten.
Knap want dat is wel veel vermoeiender dan eigen tempo rijden.