Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Saint-Agnan-en-Vercors, Frankrijk van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Saint-Agnan-en-Vercors, Frankrijk van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu

Jan en Yolanda op de fiets

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda en Jan

11 Juni 2017 | Frankrijk, Saint-Agnan-en-Vercors

8e verslag
Dag 24 7 juni 2017
We slapen in Pamplona in een enorme refugio, je schrijft in met je credencial en paspoort, we krijgen op de 1 e verdieping ,zaal 3 bed nr 81 en 82, we slapen met nog 4 andere mensen in dezelfde ruimte.
Keurige douches, toiletten, keuken om te koken. Er zijn allerlei nationaliteiten en leeftijden. Veel lopers vooral. Onze fietsen staan bewaakt keurig binnen. Er zijn ook lockers met erin een stopcontact om je telefoonetc te laden, goed geregeld voor € 7.00. Het schoenen hok vindt je door goed je. Dus te gebruiken, help zeg wat stinken al die schoenen, ook die van mij!
Vanavond veel bedrijvigheid in de stad, gezellig.
Om 22.00 moeten we binnen zijn ivm de lopers die om 5.00 al opstaan. Sommige mensen zijn nog lawaaierig en daar kan ik me aan storen. 23.00 alles stil morgen gezond weer op!
Dag 25 8 juni

We verlaten een stil Pamplona, de route wordt gewezen door ijzeren schildjes op het fietspad! Even later zijn we de route kwijt maar een aardige Spanjaard vertelt meteen hoe het zit. Voordeel van je schelp op het stuurtasje!
We zien vandaag veel graanvelden en steengroeven.
We komen in puenta la reine, een gezellig oud plaatsje waar we 22 jaar geleden ook geslapen hebben. We drinken heerlijk koffie met een bocadillo en vervolgen de route, via de oude poort en brug verlaten we het plaatsje. Vandaag gelukkig wat wind ivm de hitte. Aan het einde nog een gemene klim, plots slaat het weer om en met hard werken arriveren we in Viana in de refugio.
Inmiddels 2213 km gefietst.