Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu

Jan en Yolanda op de fiets

Blijf op de hoogte en volg Yolanda en Jan

19 Mei 2017 | Nederland, Drunen

2 e verslag
Woensdag 17 mei.
Goed geslapen en na een goed ontbijt om 8.15 weer op de fiets richting station Tilburg.
Even schakelen , herstarten en loslaten onze angst na deze perikelen. Het is nog fris maar mooi weer dus via de ons welbekende Drunense duinen fietsen we naar station Tilburg. We kunnen na 9.00 uur met de fietsen op de trein. We zijn op tijd maar door een storing gaat de deur bij de incheck automaat niet open. Dus trein weg, jammer.
Volgende trein op naar Maastricht.
Om 12.00 uur gaan we weer op de fiets,onze route herpakken.
Spannend, maar het voelt aan de fiets goed dus we hopen op een goed vervolg.
Vandaag fietsen we via prachtige wegen, groen , rustig naar Jalhay ten noorden van Spa , ongeveer 70 km. Het gaat goed , wel flinke gemene klimmen, het weer is goed. Zonnig, de zon heeft ons huidje gekleurd. Rond 17.30 een kamer gevonden en een lekker biertje, de beloning van de dag. Een lekkere douche, heerlijk gegeten , lekker slapen.
Donderdag 18 mei
We ontbijten en vertrekken in de regen.
Al snel regenjassen aan. Onderweg wordt het al
Snel slechter weer, we schuilen bij een school. We merken dat onze. Navigatie niet meer werkt ! Help! Dat is verrekte onhandig .Het wordt er niet beter op met het weer en nadat we door fietsen toch maar een schuur gezocht om onze regen outfit aan te doen. Deze zullen we voorlopig niet meer kunnen missen.
Onderweg ontdekt Jan dat de navigatie door de regen op hol gaat. We zoeken naar iets om het scherm af te dekken. Goedecraad is duur, bij Spa voorbij toch terug om een winkel te zoeken. Dat betekent een stevige afdaling terug naar Spa, 10 km extra pedaleren in dit gebied , jaja echt effe slikken.
We vinden stevig plastic om het scherm van de navigatie af te schermen en met goed resultaat. Probleem opgelost.
Rond 17.00 zoeken we een slaapplek, vol
Of niks te vinden , nog maar even doorfietsen.
We maken deze dag af en eindigen op de camping in een caravan, lieve camping eigenaar, hij regelt een goed bed en warmte! Vanavond alles weer droog, goed gegeten en heerlijk geslapen in lerieuxu.
Vrijdag 19 mei
We staan op met lekkere koffie en vers brood. Het regent dus in regen outfit verlaten we de camping. Het is vandaag wat makkelijker fietsen, iets minder stijle klimmen. Prachtige wegen , mooie stille gebieden, langs de Ourthe . Via Bastogne fietsen we naar Neuf chateau. Goede slaapplek, een natte dag maar wel
met veel plezier gefietst. Alles bleef gelukkig droog in de tassen, de fietsen o.k. En de navigatie ook en niet te vergeten we hebben plezier.
Dank voor alle bemoedigende woorden , berichtjes en appjes.
Jullie horen van ons op naar Frankrijk morgen.

• 20 Mei 2017 - 09:40

Mike En Monique:

Hoi Jan en Yolanda,

Wat een begin zeg. Maar goed, jullie laten je niet uit het veld slaan. Fijn dat jullie kunnen genieten van de mooie route en de stiltes. Wij kijken uit naar jullie volgende verslag. 27 mei gaan wij met vakantie. Ik weet niet of we jullie reisverslag daar kunnen volgen maar we lezen ze zeker terug.

Lekker genieten van elkaar en de mooie route.

• 20 Mei 2017 - 10:30

Hey Jan en Yolanda,

We zien nu pas dat er materiaalpech is geweest. Dat zal niet handig zij geweest :(. Maar nu toch alweer in Bastogne, dat is mooi. Je kunt de pech maar beter aan het begin van de reis hebben dan later. Lieve fietsers het gaat jullie verder goed!!

• 20 Mei 2017 - 10:31

• 20 Mei 2017 - 10:31

• 20 Mei 2017 - 11:01

Cor En Ingrid:

Nou, nou, wat een start! Jullie hadden er vast een andere voorstelling van.
    Ook wij hebben jullie eerste verslag gemist. Gelukkig alles opgelost en zoals ze zeggen, je
    moet vooruit kijken. Wij kijken in ieder geval uit naar het volgende verslag.
    Wat betreft de Mio zullen wij ook maatregelen nemen. Succes verder.

• 20 Mei 2017 - 18:39

Corrie En Piet:

Jammer van de regen, maar je gaat naar het zuiden dus zal het wel beter worden. Als je maar goede slaapplekken kunt vinden. Dan kun je de volgende dag tenminste een beetje uitgerust op pad. Succes verder. Corrie en Piet

• 20 Mei 2017 - 19:43

José En Ad:

Hoi Jan en Jolanda,
    Ja klinkt misschien een beetje eentonig maar Ook wij hebben dit als 1e bericht van jullie ontvangen.
    Inderdaad materiaalpech moet je niet hebben en dan na jullie nieuwe aangeschafte fietsen. Je moet een goed gevoel hebben als je zo'n bijzondere tocht gaat maken. Het weer is niet zo lekker en maakt Het wel minder aangenaam. Maar jullie kennende vinden altijd wel iets positiefs bijv mooie route, lekker eten, goed geslapen ......
    Goed te horen dat jullie genieten en leuk om mee te liften met jullie ondernemende tocht.
    Tot horens en geniet ervan.gr José en Ad

• 20 Mei 2017 - 21:56

Diny:

Hoi Jan en Jolanda,

Wat goed dat jullie per fiets op pad zijn, leuk om de verhalen te lezen! We blijven jullie volgen, geniet, ook al is het van fietsen in de regen en maak samen plezier. Dat niet alleen het doel, maar vooral de reis erheen jullie veel energie en een goed gevoel mag geven!
    Groetjes uit Drunen,
    Diny

• 21 Mei 2017 - 09:05

Henk Van Gertven:

Dag Jolanda en Jan........... jullie hebben al lang geleden wat het betekent om van het leven te
    genieten, om het leven te beleven. grandioos............. een levensecht voorbeeld van groen denken,
    en vooral Groen Doen......... uitdagingen aangaan, met al zijn bijzonderheden....niet bevangen zijn door alle angsten van wat kan, maar uitdagingen om te beleven.
    Maar waar ik erg benieuwd naar ben.. wat is jullie doel?
    want dat weet ik nog niet.
    Jolanda en Jan fijn dat jullie samen dit mooie levenspad kunnen fietsen, laat mij delen met wat jullie ervaren, raak mij met jullie enthiosiasme en ik fiets een stukje met jullie mee.
    veel liefs en denk aan mij, kusjes Henk

• 21 Mei 2017 - 15:40

Henny Dieker:

Nou, ik heb wat gemist blijkbaar...schrok van jullie eerste woorden in dit verslag. Dacht even dat iemand jullie weer dringend nodig had gehad. Pech met de fiets begrijp ik uit de andere reactie's. Gelukkig nu weer goed op pad en volop genietend ondanks het mindere weer. Dat is de juiste mentaliteit voor zo'n enorme onderneming. Fiets heerlijk, ik denk aan jullie. Liefs
    Henny