Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu Jan en Yolanda op de fiets - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Yolanda en Jan Dongen - WaarBenJij.nu

Jan en Yolanda op de fiets

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda en Jan

11 Juni 2017 | Spanje, Sahagún

9e verslag
Dag 26 van Viana naar santa domingo de calzadare
De dag begint grijs. Later. Lijkt het gewoon open te trekken en wordt een. Olie zelfs warme dag.
We fietsen over de ebro logrono door, 8.00 stil, veilig fietsen!
Vanaf vandaag zien we veel ooievaars op torens, vele nesten en jonkies, prachtig.
Na het verlaten van de stad trekken we de bergen weer in. Plots passeert een auto die roept en ons opwacht, we rijden fout! Hij helpt ons en brengt ons weer op de route, zo lief.
We zitten nu op een mountain niks/ wandeltrek dus dat is iets minder, grevel, stof , stenen en wandelaars die vaak in gedachten zijn of hun. Lik op oneindig hebben en niet in de gaten hebben dat er ook fietsers zijn.
We arriveren om 13.30 in santa domingo, lunchen en besluiten om hier te blijven, wassen, wat rust. Dit is blijkt toch wat vreemd, uit onze fiets structuur....
De was gedaan en wat rond gescharrelt in de stad. Op terras veel vliegjes wat iets minder is in je gezicht en glas. In de avond een perigrino menu gegeten met een lekker wijntje, dat smaakt naar meer!
Goed geslapen .
Dag 27 10 juni 2017
Santa domingo de calzadare naar Hotondas. 2394 km
Vandaag minder stijl, de meseta komt er aan, we komen nu weer meer in het echte oude, mooie, stille Spanje. Dit herkennen we, weg bij de drukkere grote wegen, terug door de kleine oude dorpjes, prachtig . Een mooi dag met 115 km op de teller. We eindigen in een bergdorp waar een paar refugio 's zijn en wat fietsers en lopers. We genieten van de plek en de rust.
Hier heeft de tijd stilgestaan behalve de commerciële ontwikkeling rondom de camino. Er is een enorm verschil met 22 jaar geleden, veel meer faciliteit, betere voorzieningen als goede douche en geen schuddende , piepende stapelbedden tot nu toe.
Op naarSantiago nog zo' n 500 km te gaan

Dag 28 11 juni
Hotondas naar calzadilla de los hermanillios
Een bloed hete dag op de meseta 42 graden om 14.00 uur. Niet bij te drinken. In sahagun extra gedronken , ijs op en een extra toetje naast veel cola, water isostar en bananen. We komen aan het einde op een zand steen pad, vreselijk, stof, hobbelig dood vermoeiend. Ik word hier nu niet vrolijk van op zijn zachts gezegd. Jan bikkelt door en brengt mij naar het eind van deze etappe. We vinden een goede kamer en teuten nog na.
Morgen nog een wat milde dag qua klimmen, wel veel hitte verwacht. De dag erna wordt klimmen.

• 13 Juni 2017 - 14:36

Judith En Anton:

Hallo BIKKELS,
    Vandaag jullie mail ontvangen en gelijk alle verslagen tot nu toe lezen.
    Boeiend om te lezen en om mee te beleven vanuit een luie stoel in een droge omgeving en met gematigde temperaturen. Dat is wel even iets anders dan wat jullie meemaken.
    Jullie doen het keigoed hoor! Al een heel eind afgelegd en veel meegemaakt.
    Jullie route is ongeveer hetzelfde als van mijn vriendin in 2015 en dan leest het nog lekkerder.
    Spanje was bij ons heerlijk van temperatuur en camping en omgeving. Ook weer fijn om thuis te zijn.
    We blijven jullie nu volgen, hoor!
    Live groetjes